Thursday, February 24, 2011

Salmiah

Salmiah (Kak Sal) saya kenal sejak 1982 melalui Azizah Supardi kerana mereka di bahagian yang sama. Kami rapat setelah mengikuti Kursus Bina Semangat selama seminggu di Pasir Panjang, Port Dickson, Negeri Sembilan tahun 1985. Paling saya ingat Kak Sal mengadakan open house ketika tinggal di Bangsar dan memasak Ayam Percik Kelantan - berwarna putih dan kuah daripada tepung beras. Sangat berminat kepada kucing dan moga usaha Kak Sal mendapat keberkatan kerana mencontohi Rasulullah SAW.


... gambar petang semalam, hari terakhir di Ibu Pejabat DBP


Khamis - Kak Sal belanja nasi briyani gam lauk ayam/kambing/lembu


hadiah dari saya


vakum kawalan jauh, bila kehabisan bateri vakum akan ke charger dengan sendiri


coffee grinder pemberian seorang rakan


pemasak telur dengan pengukur masa

Ketika mengemas barang-barang Kak Sal, saya sempat mengambil gambar barang-barang yang saya suka tengok (macam toys le bagi saya).

***Peringatan
Senyum itu juga dikira sedekah.

No comments:

Post a Comment