Friday, September 7, 2012

iklan raya

iklan raya Petronas 7 anak dan lembu 2003 vs iklan raya Bernas 2012

Yang menghiburkan 

video


...dan yang menyedihkan

video


Apabila menonton iklan raya baru-baru ini teringat saya akan iklan raya Petronas pada tahun 2003. Setelah goggles terjumpa kedua-dua iklan ini di You-tube.

***Anekdot
Iklan Pertonas terbaik - saya sangat seronok menonton aksi anak yang paling bongsu.

Iklan Bernas paling sedih yang pernah saya tonton - kebetulan budak OKU itu ialah adik kawan twins, memang "ori" bukan dibuat-buat. Pertama kali tonton terus bergenang air mata dan saya pasti sesiapa yang melihat iklan ini akan tersentuh dengan lakonan mereka. Pandai budak-budak ini melakonkannya cumanya mengapa perlu tonjolkan kesedihan bila menyambut hari raya...

2 comments:

  1. Yg aku sakit hati tu drebar teksi melayu tipu depa..bangsa lain pulak sanggup tolong..rasa terhina pun ada..pasai tema sedih masa raya tu macam dah sebati dgn org melayu kan!asyik sedih ja..drama pun mcm tu..
    Wan

    ReplyDelete
  2. hat jahat tonjol sangat... Yg tak syok.. raya je nak sedih2 pula, pastu lama pulak tu

    ReplyDelete