Sunday, January 22, 2012

kongsi dari FB Fazidah

cucu dan cicit Rafeah Husin



sepupu dan anak saudara sepupu


Fazidah & Untie Ameera (emak Lisa Surihani) anak nenek


...bersama Nomi, isteri sepupu

.
..Latifah Mokhtar, sepupu



... Halil Chik sepupu, penyanyi 80-an
(Chik abang emak saya)



... Untie Noraishah (Tan Sri) menantu nenek


joget time








... Norihan & Maliha Mokhtar (Datin) sepupu



... Norihan Abu Hasan sepupu
(Abu Hasan, abang emak)


Latif (suami Fazidah) memegang mikrofon, kembar Latifah


persembahan THE MOKHTAR - Mokhtar berkahwin dengan kakak emak, Salasiah
Salasiah mendapat 2 pasang kembar 
 Latif & Latifah, Rohana & Bakhtiar (Bakhtiar meninggal semasa kecil)





keluarga MOKHTAR
Latif & isteri, Mahathir & isteri, Maliha & suami



Khalid Mokhtar, sepupu


Fazidah Ali isteri Latif Mokhtar

***Anekdot
Sedikit sebanyak saya telah menerangkan perihal keturunan kami yang mempunyai anak kembar, dari moyang, emak saudara, sepupu dan bapa saudara sepupu. Emak saudara saya (Salasiah) mendapat 2 pasang anak kembar dan bapa saudara sepupu (Malek) yang mendapat sepasang anak kembar.
Saya, abang saya (Azhar) mendapat anak kembar seiras. Manakala Malek Mokhtar, sepupu saya mendapat dua kali anak kembar seiras. Kami mengikuti moyang, Hasan dan Husin yang kembar seiras.

***Anekdot
Suami saya mempunyai ramai saudara mara kembar. Tidak tercerita ramainya tetapi kebanyakkannya kembar seiras. Sehingga sekarang terdapat kembar berusia 50-an, 40-an, 20-an dan yang terbaru sekitar 2 tahun. Sekadar maklumat terdekat, adik suami juga mendapat anak kembar seiras.
Siapa yang ada keturunan kembar dan inginkan anak kembar, Insya Allah boleh jadi calon keluarga saya atau sebelah suami saya he he he (sekadar gurauan).

No comments:

Post a Comment